Mikrotanítás |
Gyakorlat |
I. K
Az élővilág szerveződése és rendszerezése.
( Alapfogalmak. )
A témakörből összefoglaló óra tartása
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
II. K
A növények felépítése, életműködése és rendszerezése.
A növények életműködése témakörből összefoglaló óra tartása.
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
III. K
Az állatok testfelépítése, életműködése és rendszerezése.
Az állatok rendszerezése témakörből összefoglaló óra tartása.
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
IV. K
Molekuláris biológia
A molekuláris biológia témakörből összefoglaló óra tartása.
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
V. K
Biokémia, sejtbiológia.
Sejtbiológai témakörből összefoglaló óra tartása.
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
VI. K
Az ember keringési és immunrendszere
Az ember keringési és immunrendszere témakörből összefoglaló óra tartása
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
VII. K
Táplálkozás légzés
Táplálkozás légzés témakörből összefoglaló óra tartása
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
VIII. K
Kiválasztás, mozgás és szaporodás
A kiválasztás, mozgás és szaporodás témakörből összefoglaló óra tartása
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
IX. K
Az ember önszabályozása.
A hormonrendszer témakörből összefoglaló óra tartása
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
X. K
Genetika.
A genetika témakörből összefoglaló óra tartása
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
XI. K
Populáció genetika.
A populáció genetika témakörből összefoglaló óra tartása
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
XII. K
Az élővilág és környezet.
Az abiogén környezeti tényezők témakörből összefoglaló óra tartása
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
XIII. K
Evolúció.
Az evolúció és fajkeletkezés elmélete témakörből összefoglaló óra tartása
|
- Kerettanterv, érettségi követelményrendszer és tankönyvek analízise.
- A témakörre vonatkozó emelt, és középszintű érettségi feladatok megoldása.
|
XIV. K
Biológia terepgyakorlat.
|
- Beadandó-terepgyakorlat terve
|
Kerettanterv |
Érettségi követelmények |
Mozaik Kiadó tankönyve (fogalmak) |
OFI tankönyv (fogalmak) |
Ábrák, fotók, diagramok (száma, értékelése, pl. helyes, hibás, összetett, stb.) |
Olvasmányok, feladatok (feladatoknál típus, pl. problémafeladat, kutatásra ösztönző, stb.) |
A témakörre vonatkozó tartalom |
A témakörre vonatkozó tartalom és összevetése a kerettanterv tartalmával. |
A témakör elemzése szakmailag: milyen fogalmak és összefüggések szerepelnek, azok szakmailag helyesek-e, illenek-e a tantervben és az érettségi követelményekben leírtakhoz. A témához illő mindennapi életből vett példák, amelyek az adott ismeretanyaggal magyarázhatók. A két vizsgált könyv közötti különbségek összehasonlítása. |
A témakör elemzése szakmailag: milyen fogalmak és összefüggések szerepelnek, azok szakmailag helyesek-e, illenek-e a tantervben és az érettségi követelményekben leírtakhoz. A témához illő mindennapi életből vett példák, amelyek az adott ismeretanyaggal magyarázhatók. A két vizsgált könyv közötti különbségek összehasonlítása. |
A két vizsgált könyv anyagának összehasonlítása: ábrák, fotók, rajzok, diagramok száma, kivitelezése, didaktikai szerepe (magyarázó, érdeklődésfelkeltő, analizáló, folyamatábra, stb.). Egy kiválasztott ábra részletes elemzése a csoport segítségével. |
Az olvasmányok jellege, mennyisége, a feladatok helye a leckékben, típusai (didaktikai és képességfejlesztés szempontjából) |